Tandartskosten nog steeds aftrekbaar »
Garantie op kwaliteit behandeling
Garantie op kwaliteit behandeling
Er is een verzekeraar in Nederland die voor haar verzekerden een garantie op kwaliteit van een tandheelkundige behandeling wil bieden. De verzekeraar laat dit opnemen in contracten met tandartsen.
Dit lijkt iets unieks maar is in feite niets nieuws, want bij ons in de praktijk doen wij dat al vele jaren vanuit onszelf. Daar hebben wij de verzekeraar niet voor nodig.
Wij houden van degelijk en de patiënt kan er vanuit gaan is dat wij ons best zullen doen om goede mondzorg te leveren; dit noemen we een inspanningsverbintenis. Wij doen ons best om de kwaliteitszorg leveren, die wij zèlf ook zouden willen krijgen. De cliënt die *s middags om 16.30 in de praktijk komt mag er vanuit gaan dat we dan net zo ons best doen als bij de patiënt die *s ochtends om 8.00 uur komt.

Wij trachten er óók voor te zorgen dat de kwaliteit van het resultaat optimaal zal zijn; een vulling, een kanaalbehandeling of een kroon waar men lang plezier van heeft. (resultaatverbintenis)
We hebben het hier niet over een koelkast of een broodrooster, een lopende bandproduct wat je in de winkel koopt, maar over een op maat gemaakt product ter plekke aangebracht in het lichaam van iemand.
Daarnaast gaat iedereen weer anders met zijn gebit om; hoe regelmatig ga je voor controle, denk aan mate van schoon houden, hoe vaak per dag, met de hand of elektrisch borstelen, flossen, veel of weinig tandsteenvorming, nachtelijk knarsen, hoeveel flessen Cola per week en ga zo maar door.

De garantieregeling heeft betrekking op de geleverde zorg die in alle redelijkheid mag worden verwacht. Met onze vaste clientèle, die meestal al vele jaren bij ons in de praktijk komt, willen wij geen gedoe over geld. Wij proberen ons in alle redelijkheid coulant op te stellen en hebben dan ook de instelling voor ieder geval een op maat gesneden coulance regeling aan te bieden. Om U een voorbeeld te geven: U mag er vanuit gaan dat een kroon minimaal 10 jaar mee gaat. (Onze kronen gaan trouwens meestal veel langer mee, maar dat terzijde) Is er in het eerste jaar iets met de kroon niet in orde, gratis een nieuwe kroon en praten we niet over geld. Na 5 jaar een probleem? Toch al weer 5 jaar plezier gehad van dit werkstuk. Maar ja, had nog wel 5 jaar langer gemogen, dus 50% korting op een nieuwe.

De patiënt mag ons op deze coulance aanspreken, heeft daar recht op. De andere kant van de medaille is dat de patiënt naar ons toe ook plichten heeft; hoe gaat de patiënt met zijn gebit om, wordt er dagelijks 2x gepoetst, komt hij halfjaarlijks voor periodiek onderhoud, volgt hij onze adviezen op? etc.

Heeft U hierover vragen? Neemt U dan contact met ons op, wij staan U graag te woord.